Twój Partner w Zarządzaniu Dokumentami
Społeczność
 

Geneza – czyli rys historii firmy

od 1988 do dziś

Ediko Liderem IT

2016

MPS Satellite zyskuje coraz większe uznanie klientów Ediko, co staje się inspiracją do komercjalizacji oprogramowania. Styczeń 2016 to data oficjalnego udostępnienia MPS Satellite do sprzedaży, a jednocześnie data rozpoczęcia budowy międzynarodowej sieci partnerskiej dystrybuującej aplikację.<br /> We wrześniu 2016 roku Ediko zostaje Laureatem w konkursie IT Future Awards 2016 w kategorii: Dedykowane Rozwiązanie Branżowe.

MPS Satellite

2015

W Ediko formowany jest dział odpowiadający za produkcję aplikacji informatycznych, czego efektem jest pierwszy oficjalny produkt do monitorowania sieciowego środowiska druku, o nazwie MPS Satellite.

Systemy Monitoringu oraz Systemy Wydruku Podążającego

2012

Ediko podejmuje decyzję o powołaniu dedykowanego działu rozwiązań informatycznych. W ofercie Ediko pojawiają się systemy workflow np. marki Kodak, czy Lexmark oraz systemy wydruku podążającego: PaperCut czy Safecom.

Rozwiązania Informatyczne w ofercie Ediko

2009

Coraz większa dostępność rozwiązań informatycznych pozwalających na digitalizację dokumentów pozwala na usprawnienie procesów biznesowych, a jednocześnie generowanie oszczędności związanych z produkcją dokumentów. Rynek biznesowy jeszcze bardziej docenia kompleksowość oferty Ediko - dzięki czemu kontrakty serwisowe stają się usługą bardzo pożądaną. Rozwija się również zapotrzebowanie na inne rozwiązania informatyczne wspomagające proces produkcji i obiegu dokumentów.

Ewolucja Ediko

2009

Ediko zyskuje coraz większe zaufanie swoich klientów, jako kompleksowy dostawca rozwiązań druku. W ofercie Ediko pojawiają się coraz bardziej elastyczne i jednolite usługi w formie Kontraktów Serwisowych. Kierunek rozliczania usług za wydrukowane wydruki okazuje się być wyraźnie rosnącym trendem, również na polskim rynku.<br /> Oprócz kontraktów serwisowych Ediko podejmuje współprace z firmą Kodak, będącą wiodącym dostawcą rozwiązań digitalizacji dokumentów.

OSConcept Sp. z o.o.

2009

Rozwój sprzedaży alternatywnych materiałów eksploatacyjnych jest inspiracją do wyodrębnienia firmy OSConcept Sp. z o.o., która szturmem rozwija sieć dystrybucji materiałów eksploatacyjnych marki Office Support Concept.

n

Alternatywne materiały eksploatacyjne

2007

Rynek druku rozwija się bardzo dynamicznie. Wzrasta również zapotrzebowanie na alternatywne źródła materiałów eksploatacyjnych do drukarek. W Ediko rodzi się pomysł powołania nowej marki - Office Support Concept, pod którą to nazwą pojawiają się produkowane są kompatybilne tonery, bębny i atramenty do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych.

n

Idea multi-vendor

2002

W roku 2001 Grupa Ricoh dokonała globalnego przejęcia marki Lanier i wycofała ten brand z Polskiego rynku. Stało się to inspiracją do podjęcia decyzji o podjęciu współpracy z więcej niż jednym dostawcą sprzętu drukującego.<br /> Na przestrzeni następnych kilku lat Ediko podejmuje strategiczną współpracę z producentami sprzętu: Nashuatec (z grupy Ricoh), Samsung i Lexmark, jednocześnie nawiązywana jest współpraca partnerska z wieloma innymi producentami.

n

Ediko Sp. z o.o.

2001

W 2001 roku w Krajowym Rejestrze Sądowym zostaje zarejestrowana firma Ediko Sp. z o.o., której głównym celem działalności staje się efektywne doradztwo w zakresie doboru i obsługi wielofunkcyjnych urządzeń drukujących.<br /> Ediko Sp. z o.o. staje się wyłącznym, autoryzowanym dystrybutorem wielofunkcyjnych urządzeń drukujących marki Lanier.

n

Grupa MCX

2000

Coraz większe zapotrzebowanie na profesjonalne usługi IT zdecydowanie wpływa na rozwój firm informatycznych. Właściciele spółki MCX decydują o wyodrębnieniu ze swoich struktur specjalistycznych firm, które będą dostarczały produkty i usługi dla poszczególnych dziedzin IT.

n

Rebranding

1999

Pod koniec lat 90-tych firma znacznie rozszerzyła swoją działalność w kierunku rozwiązań integracji systemowej i aplikacyjnej. W ofercie znalazły się między innymi aplikacje zarządzania przedsiębiorstwem, systemy zarządzania dokumentami elektronicznymi i procesami, aplikacje e-learnig oraz własne rozwiązania telekomunikacyjne, w tym contact center czy aplikacje poczty głosowej.<br /> W 1999 roku podjęto decyzję o zmianie nazwy - w ten sposób powstał silny integrator - MCX Sp. z o.o.

n

Powstaje firma Medicomp

1988

Historia Grupy MCX sięga 1988 roku, kiedy to powstała firma Medicomp Sp. z o.o. W pierwszych latach działalności, spółka zajmowała się dystrybucją sprzętu telefonicznego i teleinformatycznego. Założyciele firmy, skupili wokół siebie zespół wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów oraz nawiązali współpracę z wieloma światowymi partnerami technologicznymi, co zaowocowało sukcesem i dynamicznym rozwojem Spółki.

Współpracuj z nami!

Bogata historia to bogate doświadczenie, poparte serią ciekawych wyzwań oraz sukcesów. Zapraszamy do współpracy.

Skontaktuj się z nami